Monday 14 May 2012

~~ Pagi smua..
xbOle nk tdOr la.. tp sbb xbOle nk tdOr lbh baik Cik Ladies update blOg yg mmg sekian lame dh xterupdate ni.. xde ape pun yg nk di tulis pagi2 ni, mlainkan crita2 yg bOle dikOngsi bersama..

Pagi ni nk tulis pasal :
BILA BANYAK SANGAT PERATURAN BLOG


Aku nie bukan la seorang yang sempurna dari segala kejadian manusia.. Sering juga melakukan kesilapan.. Tapi kadangnya aku terlalu jelik dengan peraturan manusia yang selalunya membuatkan aku kurang selesa.. Entah kenapa aku sering kali dibataskan dengan peraturan yang membuatkan aku tidak lagi bebas tapi still ade pegangan seperti dahulu..
Teringat aku dulu bagaimana aku mula-mula nk create blog.. Punca yang sering aku ingat sampai sekarang ialah aku xbrape nk mahir lam bab2 ni n terlalu muak dan semak bila aku berada di mana² forum yang memaparkan kisah yang ntah ape2.. Terlalu banyak peraturannya.. Yelah.. Walaupun aku xpndai lam bab2 ni tapi aku terlalu gilakan internet, sudah tentulah blog ataupun forum yang menjadi platform aku melepaskan kebosanan dan keletihan time belajar..
Tapi bile tengok2 balik, blog pun dah jadi macam forum.. Banyak sangat peraturan pulak.. Buat itu tak boleh, buat ini pun tak boleh.. Sampai satu tahap tu aku terasa mahu saja aku ‘mengubah identiti’ supaya aku boleh bermula dengan ‘bebas’ kembali dan bOle je rasa nk jadi cm kupu2 ataupun rama2 yang xyah nk fikirkan selOk belOk kehidupan,  dan yg tahu hanyalah kebebasan (terbang).. hihihi(pahamkan ayat ini, penting!)..





















Sejujurnya status aku sekarang sangat keliru.. Aku mahu tulis blog kerana;
1. aku mahukan luahkan perasaan
2. aku mahukan kebebasan  sendiri
3. luahan pengeksperimentasian minda ini
4. memang minat aku menulis!
Ada masanya aku terfikirkan yang no 1, esoknya aku tefikir yang no 3 pulak.. Memang itu menjadi keliru lah kan..
Ye… Aku tau.. Blog sendiri, sendiri punya pasal lah kan.. Aku sendiri yang suka nasihat nie kat orang lain.. Tapi aku sendiri dalam dilema.. Hati manusia siapa yang tahu..

No comments:

Post a Comment